tisdag 12 december 2017

Återställer balansen

Okej kände att jag bara nämnde en massa gulliga kommentarer från barnet i förra inlägget. Nog för att två och ett halvt-åringar är sjukt rara med alla sina pussar och älskar dig och du är min bästa kompis, men jävlar i min lilla låda vad de också kan vara ologiska och pröva ens tålamod.

En konversation kan ju också låta såhär (autentiskt exempel):

– Nils, vill ha ha linschips som fredagsmys?
– Ja gääärna!
Häller upp chips i en liten skål. 
– Nej! Inte en skål!! En mugg!
Hämtar en mugg att hälla upp i. 
– Nej! Inte den! Jag vill ha en SKÅLMUGG. Med blomma på!
Hämtar en annan mugg som mirakulöst nog får godkänt som skålmugg. Med blomma på. Häller upp chips i den. 
– Nej mamma, inte SÅ MÅNGA sipps!!

Ger upp. 

2 kommentarer:

S sa...

Haha jag dör! Så gulligt men fattar att det också är lite... drygt.

Johanna sa...

Mycket kul att berätta om i efterhand, rättså störigt i stunden... haha.
Men det är ju bra att de prövar sin egen vilja osv ;)