torsdag 15 juni 2017

Efter en husköpsvår och två flyttar

Så trött jag varit den senaste veckan (-orna). Varje dag på dagen har jag jättemycket energi och tänker på allt jag ska hinna med efter jobbet. Köpa lackfärg, måla en stol, packa upp fler flyttlådor (vi är inte helt klara med det än, nej), köpa nya jeans, klippa mig, hitta en elektriker som kan fixa några lösa sladdar i köket. Plantera lite i pallkragarna och sätta upp några tavlor och kanske foga klart listerna i vardagsrummet? Bygga ett matbord? Beställa en vägglampa?

Sen kommer jag hem från jobbet. Klockan rusar, läggningen blir supersen eftersom det är typ midnattssol ute och därefter är jag: helt död. Stensomnar tidigt.

Eller okej nu är klockan visst halv två här, inte så himla tidigt, men jag VILLE stensomna redan vid tio. Känns mycket obekant men gissar att det betyder att semestern som kommer snart är ganska välbehövd.

Fast nu först: Stockholmstripp torsdag-fredag, på grund av (tack vare) jobbfest. Vi är 95 pers som ska åka någon båt och sen äta trerätters på Winterviken och sen ha "fest/craziness" enligt mailutskicket. Vet inte så mycket mer men det låter ju härligt?!

Inga kommentarer: