lördag 3 december 2016

Sjukstuga, tioårsjubileum och dubbelböter

Så vad har hänt den här veckan då? Axel har åkt till Köpenhamn med jobbet. Idag har jag och Nils promenerat i Slottsskogen och snart ska vi på Takets julmarknad. Jag har blivit frisk (yey) och sedan förkyld igen (neeej). Hann träna en enda gång däremellan. Kan inte riktigt identifiera mig med den förkylda människa den här hösten gjort mig till, men men. Vabbade Nils i tisdags och då hann vi äntligen göra adventsfint här hemma. Vabbande kan ju vara drygt men gud vad det också kan vara ett härligt litet andningshål i vardagen! Guld på många sätt. (Jag har förvisso hittills bara vabbat två dagar i livet, antagligen känns det lite annorlunda när den siffran skjuter i höjden. Och Nils var bara snuvig och rosslig, inte febrig.)

I alla fall. Vi har haft en kväll på stan med Anders och Linnea också, var och åt på veganska Black Bird i onsdags. Min hjältemamma hängde med Nils 15 timmar den dagen, för han var fortfarande snuvig och hemma från förskolan och hon är ledig på onsdagar. De hade lekt nonstop hela dagen - barnet saligt av lycka.

Mer galej på gång – ikväll ska jag, Johanna och Kerstin gå till Pompom och fira att jag och Johanna känt varann i EXAKT tio år. På dagen! Vi hittade varann på antagningsprovet till journalistprogrammet den 3 december 2006. Sedan dess har vi hunnit gå en utbildning ihop, göra exjobb ihop, vara med om uppbrott och festande och resor av olika slag, dela rum på ett gemensamt frilanskontor, träffa våra män, skaffa barn nästan prick samtidigt. Så fint. Har ju skrivit om detta förut, här och en släng här. En vänskap som bör firas, helt klart! Även om det blir småbarnsmammestylee: J har flaggat för att hennes mål är att vi "ses 17.30, är lite fulla 19.30 och hemma senast 22". Hehe.

Bilden nedan är från Slottsskogen förra helgen när vi hade kollat på älgarna och hängde på Plikta. Samma eftermiddag åkte vi på glöggmingel hos Erik och Torunn och lyckades få inte mindre än två p-böter på samma gång. Livet livet.

Det är förresten också min mormor Carins födelsedag idag. Hon hade blivit 93. Som jag önskar att hon hade kunnat få bli det. Att hon hade kunnat få lära känna de här två tjommarna.

Inga kommentarer: