fredag 16 september 2016

Lika glad för det är jag, men gladast är nog gäddan

Nä. Det blev inget radhus i Sävedalen. Så trist. Och vilken jävla pärs det är med budgivning!
Det gick upp mer än en miljon över utgångspriset, till drygt fem. Pedagogiskt nog smet priset precis över vår maxgräns, och det mildrar ju ångesten i alla fall. Hellre utom ens kontroll än att för alltid undra om 20 000 till hade räckt, liksom. (Vi ville helst inte maxa utan hoppade av en bit innan maxgränsen. Men hjälp vad svårt att veta i stundens hetta hur mycket man kommer ångra sig om man lägger sig? Var nästan en lättnad att det helt plötsligt kom in en gädda som lurat i vassen och trissade upp det hela ännu mer på slutet. Mardrömmen är ju att nån annan jävel får köpa det för 10 papp mer än ens eget bud..)

Jaja, vad är väl en bal på slottet osv. Vi har ju helt klart tagit oss över nån form av spärr nu i alla fall, för nu Hemnetknarkar vi plötsligt väldigt mycket. Det finns ju många hus ute, men det är trist att inse att vi skulle kunna köpa ett smärre slott och ändå komma billigt undan, om vi bara kunde tänka oss att bo lite, lite längre från stan. Men så vill vi ju inte det! För det är ju nice med stad! Så irri, denna ekvation.

I morgon händer i alla fall detta goa: Nils ska hänga hos mina föräldrar ett helt dygn. Vi ska på bröllop i Stockholm i oktober och kanske vara borta i två nätter, och eftersom han aldrig sovit en hel natt utan någon av oss tidigare övar vi nu med en natt denna helg. Jag och Axel ska då 1. först åka på SPA med hans syrra och mamma 2. hänga runt helt planfritt på eftermiddagen (så peppad!) och 3. gå ut för dinner and drinks på kvällen. Sen gå hem lagom tidigt för att kolla serier i sängen, tänker jag.

Göttans ändå! Radhuslösa eller ej. Men jag hade ju hellre husköpsfirat, det hade jag. Här är det som vi inte ska bo:

(Bilder: Mäklarhuset i Sävedalen)

5 kommentarer:

Annika sa...

Hej, vet inte om det är någon tröst men har typ två andra bekanta som INTE HELLER fick bo i just det huset... o det saknade ju hall samt kändes som ett akilsmässohus och det ger ju inga bra vibbar!
Själv bor jag i Björkekärr där man inte längre kan köpa radhus heller pga priserna känns det som 😕
Men heja helgen!

Johanna sa...

Haha, vad sjukt!!

(Fast det är inget skilsmässohus, ägarna ska flytta till ett annat radhus i ett nybyggt område i närheten :))
Jag är uppvuxen i området och mina föräldrar bor kvar i det huset så det kändes lite som mitt mitt mitt när vi väl hade börjat tänka tanken om att köpa det. Men nu får vi tänka så om något annat hus istället.

Var dina bekanta med i budgivningen?

Annika sa...

Hej, nej de tänkte lägga bud men ville avvakta och se hur det fick med det andra som inte är renoverat o sen blev det för dyrt även för dem! Vi tittade själva på det som gick ut i Björkekärr (o här räknar jag iskallt med att du kollat hemnet lika noggrant som jag 😊) för 4,7milj o som sen gick upp till 6 150 000... o totalt renoveringsbehov. Känns lite hopplöst men vi är så himla förtjusta i området o vill bara ha lite mer plats (fast vi bor i radhus redan). Förstår känslan av att tycka att det är mitt, så känner jag ofta på visningar! Hoppas ni hittar något bra tillslut! Ni kollar ju i helt rätt område tycker jag 😊

Johanna sa...

Tack, och lycka till ni med i ert letande!

hans t sa...

Hej,

kom in här av att googla hemnetknark göteborg. Det är så att jag eftersöker personer som skulle vara intresserade av att fylla en site jag håller på att bygga med lite innehåll - nämligen godtyckliga kommentarer på godtyckliga hemnetobjekt. Jag skriver in webadressen i kommentarsnamnet så vet du vart du ska. Om du anser förfrågan vara olämplig så är det bara att ta bort! Eller om du inte har ngn lust så är det bara att skippa!

H