lördag 9 juli 2016

Lur:igt lopp

Jag vill ju blogga om Portugal (som var så himla gött och hade så himla många fina hus att fota) men nu är jag lite upptagen med att vara ledig och sånt så det kanske dröjer några dagar.

I alla fall. Vet ni vad som hände idag? Jag och Axel (och våra kompisar Pär och Ylva) sprang Lurs Backyard Ultra. Ett rättså knäppt men roligt lopp där man springer så många varv man orkar och vill på en 7 km-bana i skogen, med ny varvstart varje hel timme. Tävlingen verkade mest locka hipstermän i skägg med slanka men stora vadmuskler som pratade om att "åtminstone springa till mörkrets inbrott". Helst dygna. Snubben som vann förra året sprang tydligen 29,5 timmar. (Jag bara he-he-he – *ångest*).

Men sen sprang jag fanimej tre varv! Strax över två mil! Kände mig förvånad men glad.

Och som jag skrev på insta: tänker att detta kanske ska bli min nya grej nu. Dvs att anmäla mig till konstiga lopp som såna här "riktiga" löpare springer, för att känna mig typ en hundradel så cool som dem. Himla värt ändå!

Axel och Pär springer förresten fortfarande, 11.5 timmar efter start. Jorå.

1 kommentar:

Karin sa...

Att springa 29.5h i sträck är både provocerande och imponerande. Mest provocerande enligt mig, hehe.