torsdag 23 juni 2016

Barnet går!

Brevet jag var lite sen med att posta nedan har ett mått av inaktualitet i sig, för i måndags lärde sig Nils minsann att gå! Yey! Jubel från hela familjen när han plötsligt kom på att det gick att lyfta fötterna även när han inte höll i sig. Vi har även flyttat hans säng från vårt rum till hans eget rum i dagarna, så nu slipper Nils riskera att vakna till när vi går och lägger oss. Effekt: att alla i familjen sover jättegott hela nätterna igenom (HELT OKEJ GREJ!!!).

Annan helt okej grej är att jag från och med idag har semester till den åttonde augusti. Det kändes helt som vanligt när jag gick hem från jobbet igår, men så kom Axel med ett glas öl och en skål goda lakritsgodisar och en sommarpresent till mig när jag klev in genom dörren hemma, och då började semesterkänslan kicka in på riktigt. Den går an, det gör den verkligen.

Nu: åka på midsommarfir i Bexet. (Hoppas på inga köer alls på motorvägen.)

Hejdå från glad semesterfirare!

1 kommentar:

Colombialiv sa...

Wohoooo! Lille promenerarn!