onsdag 4 maj 2016

Senaste veckans....


...seger: att jag aldrig blev magsjuk förra veckan. Pottincidenten var alltså inte förgäves! Ville high five:a allt när de där 72 timmarna hade gått.

...hell yes:
att vi äntligen bokat det mesta för Portugalresan, som boendet i Lissabon de tre sista nätterna. Tänke snåla lite först men kände sedan att näe, och så körde jag på en lägenhet med balkong och jättefin utsikt. Så nu kan jag inte tänka på något annat än att få sitta där på kvällarna med Axel och vin och staden och havet nedanför och en sovande Nils som får lite go kvällsbris på sig från någon av de tre öppna balkongdörrarna. Mmmm.


...fniss: när jag kom hem häromdagen och det första jag såg var Axel och Nils som stod nakna i badkaret och dansade till nån sorts gladhouse och "lekte Ibiza".

...hell yes no.2: att de äntligen satt igång fontänen på vår innergård. Det är det bästa vårtecknet. Nu låter det som en porlande bäck i en djungel varje gång vi öppnar balkongdörren.


...bästa fynd: en jordglob som jag hittade på Blocket. Mötte upp en tjej på Järntorget klockan sju en morgon och vips var jag ägare till denna fina glob, med träfot, fungerande lampa och bleka fina färger. Äntligen. Har letat så HIMLA länge. 


Ja, det var nog det!

4 kommentarer:

Skruttplutt sa...

men ohh! harligt peppigt inlägg! jordgloben ar peeerfekt!

S sa...

Vilken vecka! Också avis på jordgloben, har velat ha en likadan aplänge men hittar aldrig men fungerande belysning och träfot...

Fifi sa...

haha, fnisset!
Skönt att du slapp magsjukan!

Colombialiv sa...

Jordgloben! <3 <3 <3