onsdag 24 februari 2016

Sugarjunkie

Åhå, bokreaonsdag! Gick upp i ottan i morse för att knalla bort till Akademibokhandeln och Bokreans öppning. Rev till mig en kundkorg och gick loss - tolv böcker. Mycket nöjd. (Det går förresten än så länge sådär med målet att läsa 30 böcker i år. Jag är hittills på den tredje och månad två av tolv går mot sitt slut. Men finns det tid finns det hopp.)

En grej jag stör mig på just nu (apropå ingenting) är mitt sockerberoende. Herregud, jag tänker knappt klart om jag inte har något godis framför mig att sitta och goffa med. Verkligen inte okej, måste detoxa. Om det inte vore för att det är så himla tråkigt att detoxa. Åh du problematiska värld.  Oklart hur jag ska lösa detta olösliga problem.

Ikväll ska vi i alla fall på spelning på Pustervik och se bandet med det bästa namnet: King Gizard and the Lizard Wizard. Det blir bra!

Snodd bild.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Har helt missat att det är bokrea. Jag! Hur sjukt?

Lisa sa...

Vad köpte du då?

Jag har hittills inte ens hunnit till bokrean (det jobbiga med att pendla), men köpte en pysselbok på Icas rea. Måndag får det bli bokrea, eller torsdag när jag ska till Göteborg.

Johanna sa...

Sofia: Haha! Oväntat ändå. Borde vara inpräntat i minnet på en som jobbet på bokhandel :)

Lisa: Jag köpte Kriget har inget kvinnligt ansikte, den nya Millenniumboken, Arvet efter dig, några böcker till min sambo samt jättemånga barnböcker. Fanns säkert fler guldkorn, blev lite snabbt ihopplockat. Men kände mig ändå nöjd! Har du hittat någon på rean?