fredag 20 november 2015

Fråga bloggen, alltid ett vinnande concept

Puh, vilken vecka. Orkar inte tänka på eller diskutera terrorism eller rasism mer idag, så nu tänker jag istället på annat. Och har en fråga till er:

Jag ska redigera ihop en videosnutt från cykelsemestern vi åkte på förra sommaren. (Är mycket snabb som ni märker, bara 16 månader sedan. Hehe.) Behöver hur som helst en låt att ha i bakgrunden. Den ska vara ganska glad/peppig/skön tänker jag. Kanske med lite pampiga inslag som passar till fina naturbilder, men framför allt fokus på glad och semestrig känsla. Texten behöver såklart inte passa in på det tämligen smala temat cykelsemester, men hellre handla om typ kärlek eller något annat trivsamt än om knark och ond bråd död. Är ni med?

Några förslag?

12 kommentarer:

Colombialiv sa...

Tänker genast på I want to ride my bicycle med Queen :)

Emilie sa...

Den där från little miss sunshine! Hmm... Tror den heter "and the winner is..." Hittade den, https://open.spotify.com/track/7CkfLucxGNpefLjJnRsxui

Johanna sa...

Tack!!

Maria sa...

Jag tänker "Let's go surfing" med The Drums. Den tror jag passar väldigt bra. Ser fram emot film!

Johanna sa...

Vad fantastiska ni är som häller över mig massa bra tips direkt. tack!

Jag ser också fram emot filmen Maria, återstår att se hur många månader det tar från påbörjat till avslutat projekt..hehe. Hoppas få!

Karin sa...

Ok, jag slänger in Cayucas? Eller Sun in the Morning med Future Islands eller om ni vill ha ngt 80-talspampigt är Twin Shadow kanske ett bra alternativ. Men håller med om att The Drums känns passande!

Diana sa...

No Cars Go med Arcade Fire? Kanske lite för dramatisk men med pampiga inslag, fin melodi och typ ganska passande text ändå?

Johanna sa...

Åh älskar er. Tack för alla förslag!

Linn sa...

Menåh. Jag skulle ju tipsa om Meikos Stuck on you och så funkade inte telefonen och så glömde jag bort, men nu så. Skulle haft den på bröllopet om jag hade fått för Andreas.

Anonym sa...

Två tips från min egen film från vår NZ-resa: A Dream of You and Me med Future Islands eller Island in the Sun med Weezer. Funkade fantastiskt bra där i alla fall! :)
Hälsningar, Karro

Johanna sa...

Älskar detta, ni är bäst!

4everfine sa...

Förlåt extrehemt sent svar, men Let it happen med Tame Impala kanske?