måndag 1 juni 2015

En morsdagshelg i maj

Den här helgen cyklade Axel Dalsland runt och var borta från oss för första gången sedan Nils föddes. Redan i fredags kväll ringde han flera gånger och beskrev saknaden som "avgrundsdjup", hehe. Det är inte lätt att vara utan den lilla parveln. Men jag tror att han också hade det fint där i skogen, trots att det visst regnade något jävulskt. (Vad är det med den här maj egentligen? 11 grader? Bah!)

Min mamma kom hit och sov här både fredag och lördag för att få lite intensivhäng med mig och mini över helgen. Sjukt härligt och lyxigt, tror inte jag har bytt en enda blöja. Hon paxade alla.

Vi kämpar hårt för att få till en kryddträdgård i köksfönstret. Myntan och basilikan är gladast. 
På lördagen kom Sofia på besök i stan för att gå på andralångdagen och jag mötte upp henne och några till för ett snabbt glas vin på eftermiddagen. Nils myste med sin mormor under tiden och när hon messade mig att han vaknat pep jag hem så att han inte skulle hinna bli hungrig (vi har inte introducerat flaska än). Funkade fint! Sen åkte jag och Nille på 30-årskalas hos den andra Sofian. Vid niosnåret var vi hemma igen och körde tv-soffa resten av kvällen. 


Så blev det söndag och mitt livs första Mors dag i egenskap av mor. Himla passande att få fira den med både barnet och modern. Såhär tillbringade jag morsdagsmorgonen:


Sofia (B) hade också sovit hos oss och efter frukost gick vi till megaloppisen i Majorna med Nils och Elsa. Gjorde flera bra fynd: sex fina och nästan oanvända klädesplagg till N, två barnböcker, ett pussel och en sån där rolig leksaksställning med träklossar på snurrade stålvajrar - allt för totalt 70 spänn. Värt. 

Vi tog en fika på Zenit, snark tyckte Elsa. 


Så sprang vi på Hannes, Gustav, Tina och lilla Klara och flydde folkmassorna för att gå hem till Gurra och Tina och bli bjudna på vin på deras fina uteplats. Klara och Elsa fann varann. 


På eftermiddagen kom Axel hem igen, och då blev N såhär glad!


Och snipp snapp snut, så var helgen slut. 


PS. Det här inlägget skulle kunna få pris för världshistoriens sämst sammanhängande bilder. Helt olika bildspråk, ton, utsnitt osv osv på varenda bild. Jaja, ingen dör väl av det. 

2 kommentarer:

Fifi sa...

Härligt!

Hanna sa...

Alltså, sista bilden. Fantastisk!