fredag 8 maj 2015

Footprints

Föga anade jag, när jag gick till In-ex och köpte akvarellfärg på tub, hur svårt det skulle vara att göra avtryck av barnets händer och fötter. (Jättesvårt!) Såhär blev försök ett förra veckan:


Inte riktigt så jag föreställt mig det...hehe. Var ganska nära att ge upp projektet men i morse gjorde vi ett nytt försök. Och den här gången så! Diggar de pyttiga små tå-prickarna. Kommer nu kunna minnas hur små de var även när Nils är sjutton bast och har svettiga 43:or.


2 kommentarer:

Jenny sa...

En sån där gjorde jag på kolik-Fimpen. Han skrek sig genom hela sessionen, men det kom in en bild i "Mitt första år"-boken. Kom på nu att jag låste visa honom det. Samt göra samma med det glada, yngre barnet.

Fifi sa...

Helt knäppt att ens unge kommer att vara en hormonstinn teen om några år liksom!