onsdag 29 april 2015

Den lates kreativitet

Sover fram inredningsidéer.
Är just nu - tydligen - väldigt sugen på att piffa hemmet utan att behöva lägga ner någon effort. Inatt drömde jag nämligen att jag först hittade en sån där plywoodbräda med klämma på i källaren, så att jag slapp gå och köpa en. (Ni vet en sån som det är snyggt att hänga upp prints med, som väggkalendern jag nämnde att jag blivit besatt av). Sen upptäckte jag även att vår ena vardagsrumsvägg inte var gjord av betong utan av något anslagstavle-material, så att jag slapp skruva i den för att kunna sätta upp printet. Slutligen visade det sig att hela den andra väggen var gjord av Ikea Malm-byråer, så att vi plötsligt hade svinmycket förvaring. Vi hade bara inte sett det förrän nu.

Joråsåatte. Kreativ lösning från den late: "Allt finns redan. Allt är redan klart". Smidigt.

7 kommentarer:

SARA sa...

Haha. Själv drömmer jag ofta att jag hittar ett till RUM i lägenheten! Blir så sjukt jäkla glad varenda gång och ba, men gud, då är det ju ingen stress med flytt, vi har ju tydligen en 3:a! Så snopet att vakna sen och inse att vi visst bor i en 2:a ändå, utan bortglömda rum och lönndörrar...

Johanna sa...

Haha det har jag också drömt!! När vårt badrum renoverades. Det ledde i min dröm till hittandet av ett fantastiskt extrarum :)

Emma Esteban sa...

Ja men ja! Alla dessa lönngångar jag drömt om i mina dar. Måste även erkänna att jag sedan i vaket tillstånd kollat dessa gömmor "ifall att". Alltid SÅ besviken.

Ps, BILDEN! *emoji med hjärtögon*

mikebike sa...

Bra lösning! Drömma fram inredningslösningar. Vet inte hur många renoveringspunkter jag drömt bort. För att sedan bli sjukt besviken när jag vaknar och inser att de är kvar. varenda en :)

Och vilken mysig bild. Sova med bebis är lätt topp tre.

Arne sa...

Missade det där om att det var en dröm först, jag undrade hur du hade lyckats missa det där med byråerna...

Colombialiv sa...

En hel vägg malm-byråer! Fantastiskt!

Johanna sa...

Emma E: Haha jag med. Nån gång kan det väl ta och finnas ett extrarum med brädgolv bakom bokhyllan, eller?

Mikebike: Haha, så typiskt när det händer.

Arne: hahaha, DET hade varit sjukt.

Annika: Eller hur!?