torsdag 26 februari 2015

Slut

Alltså rundan av ärenden jag försökte uträtta efter jobbet igår:

  • Började på Siba för att köpa en present (personen i fråga läser kanske här, hence den kryptiska foruleringen) - men produkten ifråga var slut
  • Åkte till Mediamarkt för att köpa presenten + mikrovågsugn. Presenten fanns inte i sortimentet i den butiken, och de tre (!) modeller av mikrovågsugn jag kunde tänka mig var slut. 
  • Åkte till Elgiganten. Där fanns en jättebra mikro som matchade våra kriterier, det vill säga billig men inte billigast, och inte superful. Den visade sig dock vara - surprise - slut. Frågade efter produkten jag vill ge bort i present. Den var OCKSÅ slut. 
  • Sen åkte jag bort till IKEA för att köpa ett par mintgröna lådor jag spanat in, att ha till skötbordet. Och jajjamän - de mintgröna lådorna var slut
Ganska sjukt ändå?

På elgiganten log jag dock soligt (vädjande) och bad att få köpa skyltexet. Det fick jag. Slutet gott, allting gott. 

Inga kommentarer: