fredag 6 februari 2015

På väg hem

Snabb summering av Sthlmsveckan:

Detta var plus!

  • Att jag bodde hos Anders och Linnea och fick hänga med dem en hel vecka!
  • Att jag hann åka till Diggi och Erin i deras nya lägenhet och bli bjuden på middag. Och att jag hann luncha med Emma och Kristoffer. 
  • Att det snöade bullerbyn-flingor och att snön låg kvar, vilket den verkligen inte gjort i Göteborg i vinter. 
  • Att bebisen inte fick för sig att vilja komma tidigt när jag var 55 mil hemifrån och utan Axel. 
  • Att vi blev klara med Re:publicnumret på fem dagar (vi brukar ha produktionsvecka sju dagar). Samt att det blir himla bra! 

På minussidan:
  • Att jag vaknade en natt med kramp i en ryggmuskel och fick sitta på en pall bredvid sängen en timme mellan 04 och 05 och glo och vänta på att krampen skulle släppa. Det var inte superfestligt. (Tror jag fick kramp för att jag av någon sorts lättja legat blickstilla på luftsängen i femsex timmar istället för att röra på mig som en normal människa. Men till mitt försvar: det var liksom ett litet projekt att vända mig på luftmadrassen med magen och allt). 
  • Att Vidde blev magsjuk så att jag inte kunde hälsa på Johan och Lisa och barnen som planerat. (Dock riktigt högt upp på plussidan: att han blev sjuk innan jag hann dit och bli smittad). 
  • Att jag inte tog med Elsa. Hade varit perfekt. 

Nu anländer tåget snart Göteborg och jag ska äntligen få helg och ledigt. I morrn ska vi till Björn och Malin och spela spel - vår nya grej. Och på söndag ska vi till Johanna och Erik och fika och framför allt: säga hej till Gunnar! På söndag är han två veckor och en dag gammal.

Re:publicredaktionen! Jag sitter förstås strategiskt placerad närmast semlorna. 
Anders och Linnea skämde bort mig med jättegod mat samt bubbel! Vi firade
bland annat att Anders blivit uppmanad av ett jättestort skivbolag att han ska
släppa en soloskiva snart (hurra!), inte bara producera andra, och att Linnea
blivit kallad till några roliga jobbintervjuer. 

Inga kommentarer: