onsdag 28 maj 2014

Det är inte utan att du har lämnat avtryck i världen, mr Jobs

Fick förresten paddan igår. Den som jag vann. Älskar den redan så sjukt mycket, vill ha med den överallt. Låg kvar sängen i morse och drömde om att gå och köpa snyggt tjockt grått filttyg att sy ett fodral av. Osv.

Det slår mig också hur bortskämda vi är i detta land. Och hur Äppelföretaget totaläger oss! I mitt hushåll på två personer har vi: varsin laptop (en Mac Book Pro och en Mac Book Air), ytterligare en fullt fungerade Mac Book som vi inte använder (min gamla), varsin iPhone 5, en iPod, en iPad mini och min nya iPad Air. På det en tv med tillhörande AppleTV, och en tv till som vi inte har utrymme för och därför inte använder just nu. Rätt många skärmar, är det ju. Rätt många äpplen också.


2 kommentarer:

Colombialiv sa...

Heheh, det är lite samma här hemma hos oss...

Anna Granström sa...

Haha, samma här - förutom datorerna! Ungen är också hooked...