onsdag 19 februari 2014

Gul är kul

Det ska renoveras på mitt kontor snart. Det innebär en liten hyreshöjning, men vi ska äntligen bli av med det trökiga blå linoleumgolvet. Troligtvis ersätts det dock med ett annat linoleumgolv. (Alltså the moment 22 feeling på den). Jag har i alla fall inlett operation se-till-att-hantverkarna-kollar-om-det-finns-fina-brädgolv-under-och-om-det-gör-det-FÖRIHELVETE-SLIPA-DEM. 

Om det inte gör det tänker jag mig att vi ska välja ett väldigt färgglatt golv. Det finns färgglad linoleum, va? Jag har hittills föreslagit kanariegult och olivgrönt. Kan också tänka mig orange. Vi måste ju utstråla kreativitet menar jag. De andra har föreslagit ljusgrått, mörkgrått och sand.

Såatt. To be continued.

5 kommentarer:

Ann sa...

Vad sägs om rutigt golv? Vi har precis bytt till linoleumplattor eller klickgolv eller vad fasen det heter, med mörkgrå och sandfärgade rutor. Blev jättefint!

Kära Syster sa...

Jag gillar hur du tänker:)

/Anna

Johanna sa...

Ann: Bra idé! Tror inte att vi får ett klickgolv utan en "matta" undrar om det finns rutiga sådana? Vore ju snyggt hur som helst!

Anna: Ja men eller hur, aldrig fel med lite färg!

Josefine sa...

Ja! Alltså linoleum är inte vad det var en gång i tiden. Det finns hur mycekt snyggt som helst. Kolla på forbo. Det finns som klickgolv där man kan lägga vilket jäkla mönster som helst och finns i massa färger. Skulle egentligen vilja ha linoleum i köket (rutigt vitt/turkost) men vi får se hur det blir med det. Mikael är tveksam till att dra ut parketten ... ehhh. Ja men alltså så dumt att ha parkett i ett kök. Alla fläckar det blir.

Johanna sa...

Å vad bra! Känner gott hopp om detta nu.