onsdag 26 februari 2014

Fy fan världen

Trots alla år av massiv internationell kritik har antigay-lagen blivit verklighet i Uganda. President Museveni godkände ju plötsligt (efter att tidsfristen egentligen gått ut) lagen som parlamentet röstade igenom före jul. Så nu kan homosexuella få livstids fängelse.

En av killarna jag intervjuade i Uganda i våras skriver till mig i panik på facebook idag. Han vågar inte gå ut. Han vet inte vad han ska göra. Han vill att jag ska ringa honom. En kille han känner blev mördad igår.

"Ingen vill ha oss i communityt".

VAD FAN VÄRLDEN!!?!

7 kommentarer:

Sophia sa...

Åhhhh fy vad hemskt!! Vart är denna värld på väg?? Jag önskar det fanns något vi kan göra för alla dessa männikor… Tänk att inte få leva ut vem du verkligen är? VAD FAN VÄRLDEN!

Kära Syster sa...

Men det är helt sjukt! Vad kan man göra liksom?

/Anna

Fifi sa...

Jag vet inte om jag är mest arg eller ledsen eller bara uppgiven...

Karin sa...

Ja, fy fan världen...

Jojjo sa...

Jag säger som Fifi. Vad fan? Har vi inte kommit längre år 2014?

Man måste härma sa...

Så otroligt hemskt!!

Sophia sa...

Så fruktansvärt hemskt!! Tänk o inte kunna få leva ut vem du verkligen är?! VAD FAN VÄRLDEN!