fredag 27 december 2013

Jul


Fröjden i att vara ledig ett slag alltså. Så himla skönt det är.

Julen har varit fin! Jag och A vaknade hemma hos mig på julafton, åt sedan frukosten hos min familj och fikade med hans vid lunchtid. Sen var jag tillbaka på Ådäljan under kvällen som vanligt. Anders och Linnea hemma från Paris såklart och dagen fylldes av Kalle klockan tre, pappa som var tomte hos grannarna, julklappsleken, julklappsutdelning och en massa, massa mat. Och sällskapsspel. Jul är min favvo.

På juldagen åkte vi till Bexet och trots det trökigaste vädret i mannaminne var det vackert där. Inte snöigt och krispigt som förra året men väl dimmigt och magiskt. Som utsikten från bryggan över Ekenäs ö (nedan). Vi spelade massor och massor av spel, eldade i brasan och hängde med alla kusiner och kusinbarn på Odengatan. Same as always med andra ord, och jag freakin älskart.


Inga kommentarer: