onsdag 22 maj 2013

Herrå!

Om två timmar åker jag till Uganda, till S! Det blir grymt. Hon har en vecka kvar på jobbet på sjukhuset i Kampala och medan hon jobbar klart där ska jag också jobba, skriva några reportage. Sen ska vi resa runt och vara lediga och göra vår grej, och så möter vi upp Nic på Zanzibar den 6 juni. Jubelkänslan i magen är mycket stor! Lyx att få resa två ggr på så kort tid.

Jag mellanlandar i Istanbul i eftermiddag, sen i Kigali (Rwanda) inatt, och slutligen kommer jag till Kampala vid 03-snåret. Eller rättare sagt landar man i Entebbe som ligger en timme eller två från Kampala, så Sofia har fixat någon taxikille som ska hämta upp mig, köra mig till Sofias hostel, ringa någon snubbe som driver hostelet och väcka honom så att han kommer och öppnar grinden (för finns ingen täckning i Sofias rum), och denne man ska i sin tur visa mig till S rum och en säng som förhoppningsvis väntar där. Siktar på att ramla in där vid femsnåret eller så. Dagen därpå åker vi till bergsgorillorna i söder!

Låt oss hoppas att taxikillen står där han ska inatt. (Och tack S för att du fixat så bra så att jag slipper mecka en massa).

5 kommentarer:

Lina sa...

Åh! Vad kul! Du känner inte mig men jag har läst din blogg inte vet jag ett år eller två kanske? Det var min mamma som tipsade mig om nåt du hade skrivit, jag kom inte ihåg vad det var, nånting om ekonomi och japan kan det stämma? Du hade vart i kontakt med nån kompis till henne i alla fall tror jag, och det var så hon såg vad du hade skrivit och sedan tipsade mig. Det jag tänkte komma till med hela den här långa harangen var i alla fall att jag tycker det är jättekul att du ska till Zanzibar, för där är jag just nu och skriver uppsats (MFS), och det känns lite konstigt att någon som jag inte känner men ändå vet vem det är för att jag läst din blogg, kommer att vara på samma ställe som jag är. Och det är konstigt att jag tycker det är konstigt, eftersom vi i vanliga fall bor i samma stad. Men ja. Lite rörigt blev det här:) Hoppas ni får det toppen i Uganda i alla fall, och senare här på Zanzibar! Det är verkligen helt underbart här så tror att ni kommer att få det skitfint, både här och i Uganda:)

jojjo sa...

Hoppas du får en fantastisk resa!

mammas machete sa...

Åååå vad jag blir sugen. Ha en underbar resa! (och länka repen sen!) P o k/Julia

Johanna sa...

Lina: Ah, vad skoj! Om du vill får du gärna skicka iväg ett mail till mig på lagerfors(at)gmail.com, kan vara bra att få lite Zanzibar-tips om inte annat :)

Jojjo: Tack!

Julia: Will do!

Lina sa...

Jag ska göra det! Fast det dröjer nog några dagar:)