söndag 3 mars 2013

Vin, snuva och män i latexkalsonger

Trots att jag är smällförkyld - sådär så att det river i halsen och hela huvudet känns som fyrtio kilo tungt - är det här en himla go helg. En som känns helt ledig och oplanerad fast jag egentligen gjort en massa saker. I fredags var jag på en nagellacks-after work (ja, det är tydligen ett ord) med Nicole på Shelta, sen kollade vi på Davids match och efter det bjöd jag Nico o Martin och Sofia A på tapas och vin hos mig. Så härligt att bara prataprataprata.


Lördag morgon kom Sara och Johan och ungarna hit på pannkaksbrunch. Vill äta upp mina kusinbarn så fort jag ser dem, de är tamigfan helt underbara. Vi ritade monster i glada färger, läste en bok om en räv och sen ville Klara måla naglarna och valde ur gömman av gamla nagellack i min garderob ett mörkrosa till fingrarna och ett ljusrosa till tårna.


På kvällen var jag och Linn på wrestlinggala på Trädgårn, vilket kom sig av att vi för några veckor sedan intervjuade en tjej som är med och arrangerar det. Wrestling är ju inte min grej (!) men det var kul att betrakta som fenomen. Var mycket mycket mer teater över det hela än vad jag hade fattat. Och bara väldigt väldigt konstigt. Jag undrade väldigt mycket vilka som var där ironiskt och vilka som var där på riktigt – inte så lätt att avgöra faktiskt.
Sen mötte jag upp Johanna och Martina för ett glas på stan och när vi skulle hem var en spårvagn inställd och jag och Johanna blev apatiska av kölden. Jag vet att det varit soligt och så i veckan men nu får det faktiskt fan gärna bli lite varmt också.


Nu är det söndag och jag har inga spikade planer för dagen. Bästa utgångsläget, älskar sådana dagar! Äter frukost och läser Två Dagar. Toppar med överblivna chips från i fredags. Tänker ha mysbrallor hela dagen. Mmm söndag. 

2 kommentarer:

Fifi sa...

Nagellacks-aw? Sitter en och dricker öl och målar naglarna? Det låter ju perfekt! Och wrestling skulle jag vilja gå på nån gång!

Colombialiv sa...

Pannkaksbrunch är bästa sortens brunch!