lördag 11 augusti 2012

Jaaaaa!

Nicole stod upp sista fem, jag låg i soffan med benen uppdragna som en köttbulle och bet hårt i mina knän. Sen bara Jjjeeeeeaaaaaaa!! Efter tio år av riktigt usla mästerskapsresultat för de svenska handbollsherrarna är de äntligen i OS-final! Flashback från 1990-talets glansdagar. Ska silver från 1992, 1996 och 2000 bli till GULD 2012? Hoppas!

Grämer mig något obeskrivligt över att jag jobbar på söndag när finalen är, men jag kommer i alla fall kunna se den på jobbet. Känner mig redan lite nervös.

3 kommentarer:

adde sa...

:)
En bit in i andra halvlek kunde jag inte sitta längre, utan fick se matchen vanknandes av och an bakom sofforna hos mina vänner.

Suck, pust, tjohoo och en hel del handsvett fick det kosta, men VI VANN!!!!! Underbart! Final! Visst, det finns inte en chans att vi vinner mot folket som uppfann trottoaren, men silver är jävligt bra!!!!!

Jojjo sa...

Och jag sitter här och önskar att jag kunde förstå tjusningen med sport. Alltså på riktigt, jag har sett på OS i ca 10 minuter och pratade hela tiden tills mitt sällskap lessnade och stängde av. VARFÖR kan jag inte tycka det är kul?! Man blir ju nästan lite utanför, haha

Anna Granström sa...

Shit vad jag känner mig lost nu...