tisdag 3 juli 2012

Fruhippan!

Som ni vet gifte sig min kära kusin för ett par veckor sedan (och nu inser jag att jag fortfarande inte gjort ut alla bilder från bröllopet..ah stressen. Men det kommer!). Hur som helst, själva bröllopsfesten för alla vänner är inte förrän i augusti, så vi hade möhippan för Sara nu i lördags. Eller fruhippa blir det ju!

Och fruhippan var asrolig.  Och vi gjorde asroliga - samt asmånga - saker. Såhär:

1. Sara väcktes och kidnappades i sommarstugan 16 mil från Göteborg klockan 7.30.
2. Hon anlände till sitt eget hus i Göteborg med ögonbindel, och där väntade 14 glada vänner samt champagne, brunch och presenter. Sara fick ta på sig ett par oerhört sexiga gula minishorts som - roligt nog - tillhör hennes svåger Björn (!).
3. Vi spelade beachvolleyboll, som Sara själv är väldigt bra på. Det var sol (tack snälla vädergudar!) och jäkligt nice.
4. Sen dansade vi Bollywooddans i Majorna (Ja, igen! Samma som på Nicoles möhippa.)
5. Vi gick till Nacksving (studion) där Sara fick sjunga in en låt med min bror vid studiorattarna.
6. Sen hade vi ett spa för oss själva i flera timmar, där vi åt svinmycket snax och lyxade oss som aldrig förr.
7. Och så åt vi finmiddag på Familjen på Arkivgatan och maten var så god att jag blev alldeles yr-lycklig. Så jävla jävla gott verkligen.
8. Sen gick de tappra av oss som orkade ännu lite till vidare och drack öl som avslutning på helt fantastisk dag.

Sara verkade mycket nöjd. Härligt! And here comes the bildkavalkad:

3 kommentarer:

Fifi sa...

Det där låter som en jätterolig möhippa! Jag har inte varit på någon, vet bara att jag inte skulle vilja vara med på en sån där där man går omkring på stan och …eh, vad man nu gör. Men den här verkade kul på riktigt!

Johanna sa...

Det var det!

(Och håller med, tycker man ska betona roliga aktiviteter en sådan dag, och inte massa förnedringsmoment.)

Colombialiv sa...

Alltså! Du verkar ju ha världens finaste bekantskapskrets.