onsdag 20 juni 2012

Vem kunde ana?

Att hyra ett partytält tänker man ju sig är en smidig business. Att man liksom pröjsar en tusenlapp eller så, åker och hämtar tältet, slänger in det i bagageluckan and thats that. Kan informera om att det inte är så. 

Ett partytält av rimlig storlek kostar 2700 bagis att hyra, väger 175 kilo (!) och har solida pinnar i metall på 3,2 meter. Och det det ska hämtas dagtid mellan 9 och 15 när nästan alla jobbar.
På midsommar ska vi ha ett sånt här tält och nu har jag fått skicka den snälle snälle Erik att hämta upp det eftersom han äger ett takräcke, vilket ju uppenbarligen behövs. 

"De tittade skeptiskt på mig och sa att de aldrig varit med om att någon hämtat upp ett tält i en så liten bil" sms:ade han till mig efteråt. Alltså hur är det egentligen meningen att man ska göra? Hyra en lastbil också? Och en flyttfirma? Lyftkran?

Nu ligger i alla fall ett tält inknött i Eriks bil, vilket känns tryggt eftersom vi ska vara 30 personer vid vår sommarstuga på midsommar, och väderprognosen enligt yr-appen ser något skakig ut. Tips på hur man bäst pimpar ett partytält, någon?

6 kommentarer:

emma sofie w sa...

Alltså, är mycket glad över att jag inte ska göra någonting på midsommar, speciellt att jag inte ska styra upp något!

Hoppas ni får en fin kväll!

Johanna sa...

Haha förstår det! Njut av icke-uppstyrandet :)

(Fast det ska bli himla skoj också förstås).

Fifi sa...

Sätt dit nån ljusslinga och lite blommor!

Sophia sa...

Oj... Jag som har haft tänken pà detta inför min 30 àrs fest i sommar, att ha ett partytält men fick ocksà ett sjukt dyrt pris men dà hämtade de o lämnade de i alla fall tältet. Jag fàr hoppas pà bra väder helt enkelt :) Ha en underbar midsommar!

Jojjo sa...

Massa vilda blommor, pappdukar i nån rolig färg, udda ljuslyktor/ljusstakar eller som Fifi skriver - ljusslingor!

Colombialiv sa...

Oj! Vi hade ett partytält i somras, men det fick mamma och pappa låna av grannen mot en flaska whiskey... Men det var ett otroligt meck att sätta upp och ta ned det vill jag minnas.