lördag 3 mars 2012

Kontoret

Jag tjatade ju rätt mycket om mitt nya kontor när jag flyttade in där vid årsskiftet, och lovade presentera lite bilder. Så nu tänkte jag göra det. Timingen är lite lustig dock, för i dagarna blev jag erbjuden ett vik som reporter på GP:s utlandsredaktion i ett halvår, så från och med om ett par veckor kommer jag att vara där!

Det känns såklart jättejättekul, men jag kommer att sakna kontoret också. Det kommer jag vekrligen. Tanken är att jag ska hyra ut det i andra hand under dessa månader, så om du tycker att det ser trevligt ut och känner någon som letar lokal i Göteborg är det bara att hojta! (Hemsida: Frilansarna.net. Erik Dahlbergsgatan 9 i Vasastan).

Såhär ser min plats ut! Jag har tänkt sy ett överdrag till stolen
eftersom den är lite trist, men ni vet det där med att få tummen ur..
Här är vår tidskriftsvägg och matbord.
Ugglan har jag på bild på mitt skrivbord.
Datorn står på ett skrivbordsunderlägg med världskarta som
min snälla mamma köpt till mig. Pärmen är i världens gladaste
färger, och i den har jag bokföringspapper. Tyckte man behövde
väga upp lite för det trista innehållet.
På väggen har jag satt upp lite olika jobb jag gjort.
Och så har jag lite boxar och så såklart. När Johanna var och
hälsade på tyckte hon att det var sinnessjukt roligt att det stod
"saker" på en av dem. Men det är ju för att jag har just saker i
den! Alltså tex häftstift, pennor, sax och värmeljus. Saker.
Ibland ligger jag ner här med datorn i knät och skriver. En av
de bästa sakerna med ett frilanskontor tycker jag.
På ytterdörren har vi en sån där gammal skylt med tryck-
bokstäver. Önskar så att jag hade en sån hemma också, himla
fin ju! Allavåra tretton namn står med här, men det syns inte.
Den här bilden är ju svintrist, för den är tagen på kvällen. På
morgnarna flödar iaf ljuset in. Det här är när man gått in genom
porten; om man går man rakt fram kommer man till innergården,
och dörren till höger leder upp till vårt office.
Här är själva huset! Gammalt och tjusigt som alla hus i Vasa.

(Nu fick visst alla bilder ett ganska trist dovt filter över sig ser jag, eftersom jag redigerat dem i samma instagram-mall. Men jaja. Som ni förstår är det hela lite ljusare och färggladare irl.)

8 kommentarer:

Colombialiv sa...

Tjusigt värre! Och GRATTIS till viket! Hoppas du får skriva många LA-rep!
Kram

Trillingnöten sa...

Skulle jag behövt ett kontor skulle jag slå till :) Fint!

Matilda sa...

Gratulerar till vikariatet, låter väldigt spännande!

Fifi sa...

Grattis till viket!
Förstår dock att du kommer att sakna kontoret, det ser så tjusigt ut!

Johanna sa...

@alla: Tack!!

Fröken K sa...

Grattis till viket, vad roligt!

Duktiga Tjejen sa...

Grattis till tjänsten! Låter himla spännande. Mycket resor... (?)

Snyggt kontor. Himla inspirerande. Där skulle jag gärna jobba...

Johanna sa...

@DT: Tack! Ja det ska bli kul. Kan absolut innebära resor, men inte per default. I somras skickades jag ju tex till Oslo efter Utöya när jag jobbade på GP utland. Men vi får se :) Vanligen sitter jag iaf på redaktionen här i Göteborg.

Och tack, ja jag gillar verkligen vårt kontor. Älskar att det finns soffa och att det är en så kreativ miljö.