söndag 8 januari 2012

Puta Madre

Man gillar ju roliga teman. Och ställen med roliga teman. Det är så härligt när någon drar ett koncept till sin spets liksom, konstaterade jag och Nicole och David i torsdags när vi var på Puta Madre som kör "mexikansk 30-talsbordell" ända in i kaklet. De har servitörer som ser ut att vara klippta från en film om det tidiga 1900-talets Brooklyn, antika korsetter på väggarna, skyltdockor med lampskärmar på huvudet, en oändlig massa rött vulgosammetstyg i taket, gamla fotografier med snoppliknande sniglar (?) och vin i kristallglas. Attså fejkkristallglas. Men ändå!

Skare va så skare va.

6 kommentarer:

Kära Syster sa...

Håller med! Fast jag gillar bara roliga teman så länge jag själv slipper klä ut mig...:)
Det där stället ser ut som något jag skulle gilla. Det är ju kitsch för guds skull!

/Anna

Fifi sa...

Fan vad grymt! Varför kör inte fler ställen på ett koncept? Så mycket roligare!

jos sa...

Åh så himla roligt! Håller med Fifi, varför är det inte mer vanligt?!

Fröken K sa...

När vi vårt liv börjar presentera lite fler möjligheter att komma ut i svängen så att säga så är det där ett av de första ställena jag vill prova. Hur var maten?

Lisa sa...

Åh, älskar teman! Det piffar ju upp betydligt mot allt det annars så vanliga, moderna tråkiga..

Duktiga Tjejen sa...

Ett tema helt i min smak!

Så länge man slipper klä ut sig själv, alltså...