fredag 6 januari 2012

Om Erik Dahlbergsgatan 9

Jag har ju drömt om ett frilanskontor ganska länge. Nu har jag ett! I onsdags flyttade jag in mig och mina papper och böcker till frilanskollektivet Frilansarna på Erik Dahlbergsgatan, och jag älskar det redan. Så skönt. De som sitter här är journalister, illustratörer, fotografer och grafiska designers, totalt är vi 13 stycken och alla är trevliga. Lokalerna är dessutom tokfina: Högt i tak och och gamla genuina fönster och dörrar. 

Nu har jag tryckt upp mitt namn på en sån där gammaldags dörrskylt med små plastbokstäver ni vet, och jag gillar så himla mycket att tillhöra ett kollektiv som tycker att det är värt att köpa in en så snygg dörrskylt. Det är detaljerna som gör det ju. Här är verkligen hemtrevligt och mysigt med bokhyllor och tidningsvägg och bilder och kartor på väggarna. Det finns till och med en soffhörna. Och så ligger det mitt i Vasastan, bara några minuters cykelväg från min lägenhet. Det här blir bra, väldigt bra, ganska mycket mer inspirerande än att sitta hemma i soffan med mysbyxor och jobba kan man säga. 

Och nästan bäst av allt är ju att Linn också sitter här! (Så nu väntar vi bara på att den andra Johannan ska komma hit också). Sen är vi i jobbnirvana osv. Slut på lyckorapport.

Har inga bilder än (plus måste ju pimpa min plats) men hann
knäppa en bild på dörren i alla fall.

12 kommentarer:

Kära Syster sa...

Sjukt bra ju! Grattis!

/Elin (i mysbyxorna)

Colombialiv sa...

Sa himla fint! Om vi nagonsin flyttar till Gbg ska jag tipsa Oscar om att skaffa kontorsplats där (han är ju grafisk designer). Perfa!

Lisa sa...

Det låter ju hur bra som helst ju!
En sån där snygg dörrskylt hittade jag i garaget igår, blev himla glad tills jag såg att det inte gick att göra ett enda ord av bokstäverna på efternamnet som stod på. Haha

Johanna sa...

Elin: Tack!

Annika: Men JA, gör det!!

Lisa: Herregud, HITTADE du en sån? Alltså... om du ska slänga den så gör inte det. Skicka den till mig :) (Man kanske kan köpa lösa sådana bokstäver nånstans?)

Fifi sa...

Det låter ju grymt! Nu vill jag också jobba på kontor :)

Duktiga Tjejen sa...

Fan vad nice! Och att ha så nära hem = guld.

Kära Syster sa...

Underbart! Grattis! Det är det bästa som finns att hitta sitt sammanhang. Lycka till!

/Anna

Miss Baglady sa...

Låter helt underbart!

Camilla sa...

Yay! Grattis!

Mirijam sa...

Yey, vad roligt, är pepp på att se jobbplatsen sen!

Ps: Jag vill också ha en sån skylt! Om jag hittar två någon gång så ska jag skicka en till dig! :)

Johanna sa...

Mirijam: Ja, lovar jag med att skicka en till dig om jag skulle ramla på två sådana! :)

jos sa...

Vad roligt! Måste vara himla skönt att ha så nära också.