söndag 11 september 2011

Martins inflyttningsbaluns

Mycket skojig lördagskväll igår! Min vän Martin som nyss flyttat till en andrahandstrea i Majorna hade inflyttningsfest. Han delar lägenheten med en mexikansk tjej och eftersom facebookeventets bild föreställde en Tequilaflaska med skojig hatt gick vi bananas och körde på Mexikotema fullt ut när det kom till inflyttningspresenter.

Det här fick Martin:

* En stor elektrisk plastkaktus som lyste och skiftade färg. 
* En röd indianväska
* En porslinsfigur föreställande en fotbollsspelare (med Johanna W:s motivering om att "man ju spelar fotboll i Mexiko")
* Ett instrument som det var väldigt, väldigt oklart hur man skulle spela på. 
* Ett dött marsvin med bilder på. 
* Vinylskivan "Tijuana party", som bland annat innehöll låten Chi-chi-chihuahua, vilket vi tyckte lät lite som Cha-Cha-Chapmans torg, en låt av Martins band The Shallows. 
* En paprika
* En påse tacokrydda
* Spanskkursboken "Por Supuesto"
* En flaska vin där Martina strukit "Chile" och skrivit "Mexiko". 
* Samt, naturligtvis, en flaska Typ Mojito.

Före festen kom Johanna, Erik och Martina hit och vi drack vin, beskådade presenthögen och slog in allt i tidningspapper. (Johanna och Erik har fixat de flesta presenterna och ska ha det största berömmet!)
Här är marsvinsskinnet, tror Johanna W var mest nöjd med det inköpet faktiskt. Prislappen: 40 kr, satt kvar på baksidan.
Martina höll upp den fantastiska skivan som vi senare kom att dansa till.
Vi satt i min soffa och slog in alltsammans innan vi åkte till festen.
Johanna klippte lösmustscher till oss, det var som att hon var född till det. "Äntligen har vi upptäckt vad du är bra på!" utbrast Martina. Johanna är ju väldigt bra på många andra saker också, men det här skulle kunna vara området där hon briljerar som allra mest. Ni ser ju, genialiska mustascher! Min var buskig nog att täcka hela munnen.
När vi kom fram möttes Martin av den här synen, och en skojig mex-låt spelades från någons iPhone. Vi kände oss som de skojigaste gästerna på festen.
Martin blev svinglad för presenterna som ni ser.
Plötsligt var alla gäster borta och vi var sist kvar. Jag och Erik hängde i köket. Den mexikanska tjejen som bodde där gick och städade, och tänkte nog att festen var slut. Johanna och Martin dansade som fanns det ingen morgondag.

11 kommentarer:

Kära Syster sa...

Ahh... Mustascher. Så underskattat. /A

Johanna sa...

Verkligen.

Josefine sa...

Det kallar jag att engagera sig i present alltså! Älskar när folk gör det.

Fifi sa...

Håller med Josefine; det är så kul när folk går in för att köpa grymma presenter! Också är jag väldigt förtjust i teman, mer sånt säger jag!

Lisa sa...

Åh vad roligt det låter! Älskar att gå bananas sådär. För ett par år sedan köpte vi enbart flamingosgrejer till en snubbe som fyllde år. Duschdraperi, badmössa, en flamingoprydnad till trädgården och drinkpinnar och en drös andra rosa flamingosprylar, sjukt kul!

Johanna sa...

Haha Lisa, låter som underbara presenter!

Och jag håller med er om att det är kul när folk engagerat sig i presenterna, det blir väldigt kul. Teman över lag är väldigt kul!

Martin sa...

Sjukt bra presenter, jag var sjukt imponerad. Ni är de finaste.

Linnéa i Colorado sa...

Vilken härlig fest! Gillar sista fotot med håret som flyger!

L sa...

Men åh! Jag ramlade in här igår, via Majsans blogg... och NU ser jag att du också uppskattar mustascher! Själv hade jag fredags-taco-mys för några veckor sedan med sombreros och mustascher :)

Vad tyckte du om boken? Niceville alltså.

Linda sa...

L Betyder ju då...

Johanna sa...

Hej Linda! Haha, låter som en fantastisk tacokväll!

Niceville var superbra, gillade den verkligen! Och ser fram emot filmen!