torsdag 1 september 2011

Länkkärlek: Nio till fem

Bilderna är snodda från Niotillfem.
Vem egentligen, har inte närt drömmen om att ha en lägenhet i New York? En med gigantiska fönster, högt i tak, charmig trappuppgång med excentriska grannar och kanske en sån där brandtrappa på utsidan som kompisar kan klättra upp på på fyllan för att knacka på fönstret och se om man är vaken. 

Och det skulle man såklart vara, vaken alltså, och man skulle ta med sig den där halvdruckna rödvinsflaskan som står framme på det snygga vintage-slagbordet man har i köket och så skulle man klättra ut där på brandtrappan och sitta där och kolla på gatulivet nedanför och prata om livet och känna det där kittlande ruset som kommer över en ibland, när man bara är helt... nöjd. 

Och på dagarna skulle man gå till sitt superintressanta men flexibla jobb, och väldigt ofta skulle man spontanhänga i någon park (central park eller kanske någon coolare som man kände till bara för att man bodde där) med alla sina vänner, som skulle ha tid för spontanhäng när man ringde, trots sina väldigt spännande karriärer/liv.
 
Okej, det här scenariot är inte min dröm för trettio år framåt, men h-e-r-r-e-g-u-d vad jag skulle tänka mig att leva ett sådant liv ett tag. Och det gör Sandra som skriver bloggen Nio till fem. Nu kan det hända att jag lagt in mina egna detaljerade visioner i beskrivningen av det där livet i Njojååk, men Sandra lever hur som helst ett roligt och spännande liv där.  Det får man bevisat med hjälp av alla fantastiska bilder hon tar. Och så har hon tjusiga kläder och verkar vara en väldigt gullig person.

Dessutom, preciiis när jag hade fått ett journaliststipendium för att åka till Japan, så lade hon upp den här eminenta Tokyo-guiden! En nödvändig blogg i readern helt enkelt.

Så nu tycker jag: alla ni som när drömmen om att leva ett liv i dendärstoralägenhetenpåmanhattan: läs Sandras blogg. Mmmkay? Und das war alles für heute meine Damen und Herren.

4 kommentarer:

karin - trattoria sa...

sv: jag både undervisar och jobbar med filmproduktion :)Tack för lyckönskningen!

karin - trattoria sa...

sv: jag både undervisar och jobbar med filmproduktion :)Tack för lyckönskningen!

Duktiga Tjejen sa...

NY är det SISTA ställe jag skulle vilja bo på, huuuuh. Gillar dock hennes blogg som jag går in på ibland...

Johanna sa...

Haha jag vet, jag tänkte faktiskt på dig när jag skrev. "Duktiga tjejen kommer inte hålla med". ;)