måndag 8 augusti 2011

Länkkärlek: Heja Abbe

Mera bloggtips: Heja-Abbe, som skrivs av Abbes pappa Gunnar.

Det här är ju en väldigt känd blogg, de allra flesta av er känner säkert till den redan. Men jag tipsar ändå, utifall att någon enstaka kan ha missat den. 

Heja Abbe handlar om Abbe som har ett medfött hjärtfel, och allt vad det innebär. Den handlar också om storebror, och om mamman. Mest av allt handlar den om kärlek. 

Abbes pappa verkar vara så full av kärlek att det bara svämmar över, och man dör lite av finhet när man läser hans inlägg. Ibland handlar de om svåra saker, om att ha ett sjukt barn, om rädslan och sorgen. Ibland handlar den om helt vanliga saker, om vardagen. Men det som skrivs är alltid ärligt och innerligt och kärleksfullt

Som extra grädde på moset tar Abbes pappa härliga bilder, här är de allra senaste han lagt upp:


3 kommentarer:

mikebike sa...

Ja, det är en finfin blogg abbes pappa har. Avundsvärd.

Fifi sa...

Kul att du också ger länkkärlek, det är alltid roligt att få tips på bra bloggar!

Tack, TV-bänken är från Ikea.

Megaloppisen borde vara oftare, fast då hade den väl inte blivit lika mega förstås. Den i Högsbo tror jag inte jag har varit på. Sedan finns ju Reningsborg också, måste ta mig dit någon gång.

Abbes pappa sa...

Men åh, tack snälla! Det värmer.

Vet du, när jag läste om allt elände i Norge i G-P kände jag igen namnet på journalisten på några riktigt bra reportage. Och nu förstår jag ju varför.