torsdag 18 augusti 2011

Länkkärlek: Bloggfrossa och Tuffast av alla

Idag blir det två flugor i en smäll, varsågoda för två mycket bra bloggar som skrivs av Mikebike och Josefine som bor i Majorna. De är alltså sambos med varann men jag har inte slagit ihop tipsandet för att de inte förtjänar varsitt inlägg (det gör de), men för att man med fördel kan läsa bloggarna samtidigt. Nämligen väldigt kul när de råkar skriva om samma saker från varsitt perspektiv.



Första bloggen, Bloggfrossa & Mannen som blev trött, skrivs av Mikebike. Han är så sjukt jävla rolig att jag vågar påstå att ni VERKLIGEN missar något om ni inte läser honom. Mikebike skriver om att köpa löpartights och ta till sig löparkulturen, om misären när ens badrum går sönder och man "måste" ta tid på sig själv när man springer till gårdens gemensamma bastu och duschar där, och han har en personlig relation till McDonalds kundtjänst eftersom han gjort det till sitt livsmission att se till att företagets personal flurrar McFlurryn på rätt sätt. Inläggen läses med fördel inte på arbetsplatsen om man försöker dölja att man tagit en liten paus i arbetandet, för det är väldigt troligt att man skrattar högt


Josefines blogg Tuffast av alla började jag läsa när deras renoveringshelvete just hade satt igång, och jag föll direkt för de fantastiskt komikbittra skildringarna av det lilla helvete det innebar. Nu har hon börjat lägga upp bilder också, och man bjuds till exempel på boktips, urgulliga bilder på barnen S:et och Tintin och festliga beskrivningar av M:s tillkortakommanden. 
Varning utfärdas för avundsjuka över parets mycket snygga bokvägg med tillhörande fåtölj. 

M och J verkar vara grymma personer, jag hoppas att jag någon gång har ynnesten att få träffa dem in det verkliga livet. Vi bor ju ändå i samma stad liksom.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Men gud vad gullig du är! Tusen tack. Vilken pepp så här när man ska lägga sig. Då sover man bra!

mikebike sa...

Ja jag håller med J. Vad fint av dig att länka till oss (mig). Blir jätteglad. Ja vaffan, klart vi kan ses. Vi har ju brutit isen med Emster nu så nu är jag inte lika skygg längre.