söndag 17 juli 2011

Plopp så låg två i vattnet

Just nu har vi två besökare från Schweiz här; Kaspar och hans tjej Roksana. (Måste bara på tal om inget lägga in en liten anekdot angående schweizertyskans konstighet: Kaspar heter alltså Kaspar, men i Bern kallas för han för Chäschbu. Inte jättelikt... Dessutom har han det festliga efternamnet Schmocker, så vi svenskar kallar honom oftast för det.)

Anyho, vi tänkte att vi såklart måste visa havet för de inomeuropeiska gästerna och tog därför med oss några vänner och grillade på lilla Amundöns klippor i går kväll. David hade med sig diverse utrustning för att visa besökarna hur man fiskar, men vips så slant Roksana och plumsade i vattnet.
Kaspar filmade henne skrattandes med sin mobil och gick nära för att få till det roligaste klippet ever, slash hjälpa henne upp. Då slant han också och ramlade i. Vi skrattade halvt ihjäl oss när de båda låg där och krafsade som hundvalpar för att ta sig upp för den algbeklädda halkbanan. 

Nu hoppas vi bara att deras mobiltelefoner hämtar sig inom de närmaste dagarna.

4 kommentarer:

karin - trattoria sa...

haha! underbara bilder :)

Josefine sa...

haha! så trevligt med lite besök. Ni är ju vana att ha besök mest hela tiden ;) Såg ut som en mysig kväll! Vad gör du förresten måndagen den 1:a augusti? Är du ledig vill jag gärna besöka!! Åker mest trolig till Göteborg redan på söndagen förr att umgås med Linda, men vill gärna hinna träffa dig med! KRAM

Johanna sa...

Josefine: Jag är hemma den måndagen, jobbar ju hela sommaren :) Då och då har jag dock kvällsveckor, men om jag jobbar kväll den 1a är jag i så fall ledig hela dagen fram till tre. Får kolla på det, nån tid den dagen hinner vi definitivt hänga!

Fifi sa...

Men gud vad roligt att båda ramlade i, jag hade skrattat ihjäl mig!

Tack! Jag tycker att min lugg ser för jävlig ut. Brukar alltid hålla den vältrimmad, men nu har den blivit vildvuxen i väntan på att jag bestämmer mig för vad det ska bli av den...