fredag 24 juni 2011

Mitten av sommaren!?

Midsommarafton redan - fattar inte alls vad som hände. Det har ju regnat stup i kvarten, det är som att man går runt och väntar på sommaren liksom. Och plötsligt inser att den är (as in: borde vara) här redan. 

Har nog därför inte varit riktigt fullt så pepp på midsommar i år som jag brukar vara, men å andra sidan är det kanske inte så konstigt, förra året var ju väldigt svårslaget med solen och värmen och sjön och stången och den hemmagjorda snapsen och blomplock på ängarna och drinken i zinkhinken. (Drink i zinkhink. Kan bli den nya sex laxar i en vaxad laxask).

Jaja, nu ska jag rota fram lite bär ur frysen och sommarpeppa som attan innan vi åker till årets midsommarfirande på gamla prästvägen. Midsommar är ändå midsommar är ändå midsommar, och jag tror ju att den kommer bli väldigt rolig, såklart, även om den inte blir så somrig som man hade hoppats. SMHI säger "kanske någon regnskur". Jag säger: "kanske inte, ändå?".

Idyllen från ifjol. Jag borde kanske göra en blomsterkrans i år med, för sommarkänslans skull?
 ________________________________

Uppdatering: Mamma och pappa svängde just förbi och lämnade en jättevacker blomsterkrans som mamma gjort till mig nu på morgonen. Underbara dom.

2 kommentarer:

Fifi sa...

Vilka gölliga föräldrar du har!

Johanna sa...

Indeed :)