söndag 5 juni 2011

Hurra hurra hurra hurra.

Idag fyller min pappa 64 år (grattis!). Vi firade genom att käka på lilla London allihop, och sen bjöds det på tårta och goda ostar på altanen hos mamma och pappa hemma i Sävedalen. Vi hade köpt en eldkorg i present, verkar vara en fantastisk pryl att ha om man har trädgård och sånt. Ser framför mig hur han och mamma ska sitta och mysa vid elden om kvällarna, sommar som vinter.

Med sina 64 år har pappa nu bestämt sig för att han ska gå i pension till hösten, och jag tror att det kommer bli så himla härligt för honom. Det blänker liksom till i ögonen när han snackar om att få mer tid över till att segelflyga, läsa sina tusentals böcker och ha maten klar till mamma när hon kommer hem från jobbet. Ha tid till att gå och greja hemma, promenera och göra sånt som är roligt. Väldigt bra grej det där med pension, blir nästan lite sugen själv. Bara 38 år kvar.

3 kommentarer:

Fifi sa...

Om man har en massa roliga planer på sådant man vill göra tror jag det är väldigt skönt att gå i pension!

Duktiga Tjejen sa...

Min pappa fyllde år 4 juni :) Hurra för våra pappor!

Johanna sa...

Fifi: Verkligen, det tror jag med!
Duktiga Tjejen: Ja, hurra för dem!