söndag 22 maj 2011

"Om saker man sparat" alt "Min hemliga förflutna som hjärndöd".

Har sorterat mina kartonger på vinden hemma hos föräldrarna idag. Det tar en evighet eftersom jag aldrig verkar ha slängt en enda pryl i hela mitt liv. Bland (en stor mängd) märkliga fynd var nog det här allra konstigast:

Jag hittade en låda med en massa fina saker i. Tog upp något väldigt tungt, som dessutom var noga inlindat i tunt inslagspapper. Undrande och nyfiken vecklade jag försiktigt ut pappret och plockade fram... en grå sten. Stor som ett mjölkpaket och verkligen inte särskilt fin. Varför jag sparat på den i alla år? MYCKET oklart mina vänner, mycket oklart. 

2 kommentarer:

Colombialiv sa...

Hehehe, men det är spännande arkeologi att gå igenom sina gamla grejer emellanåt!

Johanna sa...

Ja, verkligen! Härlig blandning av saker man saknat och saker man glömt bort.