onsdag 25 maj 2011

Längtan efter Randy.

Farao vad jag vill ha en katt! En liten ullig gullig en som skulle kuta runt här hemma och stå vid toppen av trappan när vi kommer hem. Är helt säker på att vi skulle älska ihjäl den, David skulle stå och le med huvudet på sne och skratta till sådär som han alltid gör när han ser gulliga djur/barn. Problemet är bara att man faktiskt inte kan ha katt i lägenhet. Katt i lägenhet är inte schysst mot katten. (Vi har visserligen egen ingång, men bilar överallt utanför och stans största korsning i närheten. Går junte fattar man ju).

När vi bodde i Schweiz fantiserade jag om att nån bonde i närheten skulle vara på väg att ta död på en kattunge, så att jag skulle kunna rädda den. Det skulle liksom inte kännas så elakt att ha en kattunge i en lägenhet om alternativet för den var döden. Då hade jag varit en räddare istället! Men då kom ju problemet att behöva lämna katten när vi skulle flytta hem, och hujedamig för sånt. Skulle aldrig kunna.

Tror vi får nöja oss med kattgos på Ådäljan* tills vi har ett eget hus att skaffa en katt till. Men då! Nummer ett på listan över saker att skaffa när vi har ett hus: ullig gullig kattunge. D tycker att den ska heta "Randy" eller "Kingen".
* Hemma hos mina föräldrar, alltså. Där bor katterna Elsa (den lilla t.h. i bild) och hennes dotter Lennon (jätten t.v.)

Inga kommentarer: