tisdag 5 april 2011

Summer in the city.

Sommar! I helgen blev det 25 grader varmt här i Bern (väldigt bra tajmat av besökande Staffan och Karin) så vi gick omkring barbenta och vårrusiga. Jag dog lite inombords av glädje, hoppas att hela april blir såhär så att vi riktigt kan suga ut det bästa ur Bern under de sista veckorna. Det börjar verkligen kännas att det är lite tid kvar, ofta kommer jag på mig själv med att tänka "tänk om det är sista gången jag går här", "tänk om det är sista gången vi äter på den här restaurangen" och så vidare. Lite sorgligt. Hoppas april går långsammare än långsamt.


Söndagen var vi på utflykt till Mürren och vi avslutade med lunch i vackra Thun.


Jag tyckte att den här tanten var världens finaste. Där stod hon i sina bästa promenadskor och tittade ut över Aares klara vatten. Handväskan i ett hårt grepp. Nylonstrumpor trots sommarvärmen. Frisyren i lagomt svall. 

Hoppas att hon väntade på someone special.

Inga kommentarer: