torsdag 7 april 2011

Årets första dopp.

Ha! Slog förra årets badrekord med 22 dagar och 3 grader! Badade i Aare igår och det var jävligt kallt (8), men skönt eftersom jag och Sofie (kompis härifrån Bern) hade legat i solen och svettat till oss i flera timmar. Här ser ni hur Sofie njuter när hon kommer upp:


Och ja, det var med en viss stress - a.k.a panik - som även jag tog mig upp ur vattnet. Sjukt nog avancerade jag idag och Aare-badade "på riktigt", det vill säga hoppade i och flöt iväg med floden en bit (kortast möjliga, hade förmodligen dött annars) och klev upp vid nästa "hållplats". Allt för att Nino, Florian och Astrid gjorde det före mig, man kan ju inte vara sämst liksom. Temperaturen hade höjts till 9 grader idag, men det märktes ICKE kan jag meddela.

Mycket tur att det var 25 grader varmt i solen i alla fall.


Jag har också hittat ett grymt lunchställe där jag och Sofia var idag. Det är ett fik som ligger gömt uppe bland hustaken, på en terass som tillhör Stauffacher, Berns stora engelska bokhandel. Synd att hitta nya guldkorn med så lite tid kvar i Bern, men nöjd att jag hann gå dit i alla fall. Maten var fantastisk och vyn över husen (uppifrån/inifrån) gav en liten ny look på stada.
 

Inga kommentarer: