söndag 10 april 2011

Aprilhimlen del I

Just nu är vårt största projekt med tillvaron att se till att njuta av vår sista månad i Bern, och därför kan det nog komma en oproportionerligt stor mängd blogginlägg om just detta. Om allt det fina med Bern. Men det finns ju himla mycket fint med Bern, och man ser det såklart extra tydligt nu när vi ska flytta hem. (Sådär är det väl alltid.) Jag ser det lite som mitt mission nu att berätta om Berns fantastiskhet för folk, hit borde ni åka på semester!

Såhär års visar sig alla de där finfina sakerna på en och samma gång, nämligen. Den här helgen kommer gå till historien som den kanske härligaste aprilhelgen, och årstiden får kanske utses till Berns bästa eftersom man kan göra precis vad man vill just nu. Davids (och min, såklart) kompis Janne har varit här i helgen och i fredags drog de till Zermatt och åkte skidor på glaciären. Jag som redan skickat hem mina skidor till Sverige stannade hemma och fick istället sol och bad och after work-picknick i Rosengarten.

Att kunna välja mellan skidåkning och sommar på det sättet är ju så sinnessjukt lyxigt. Känner mig mycket bortskämd just nu. Ska försöka att inte gnälla om det blir en regnig Göteborgssommar i år, i så fall jämnar det kanske bara ut sig lite helt enkelt. 



Inga kommentarer: