lördag 11 december 2010

Lyckan.

Är hemma på Ådäljan och det är verkligen hur gött som helst. När mamma och pappa hämtat mig från tåget fick jag nån sorts lyxig skaldjurstårta och sen stod det en hyacint och en skål turkisk peppar vid sängkanten - så ljuvligt.

Men mysigast av ALLT var ändå i morse när Elsa, efter att ha sovit vid mina fötter hela natten, tyckte att jag borde vakna och kom och buffade på mitt ansikte. Så fort jag slutade klappa henne så tryckte hon upp sin lilla fuktiga nos i min näsborre, slickade mig över hela pannan i långa, sträva tag, eller strök mig lite på hakan med sin tass. Sen körde hon in hela huvudet i halsen på mig tills jag började gosa igen.

Och då somnade hon om på min arm och så låg vi där och mornade oss båda två. Alltså, såhär kan jag tänka mig att vakna varje morgon. Tack för det välkomnandet lilla pluttis!

2 kommentarer:

Therese sa...

åh vad mysigt! nu saknar jag våra katter :o(
Vilket datum åker du hem igen? åker du från köpenhamn eller? tänkte eftersom du åkte tåg idag...
pöss å kram

Johanna sa...

Hej! Nej alltså jag åkte tåg till Zürich :) Ut till flygplatsen, och sen flög jag direkt till Göteborg! Stannar här till dagen före nyårsafton. När är det ni åker tillbaka?

Hoppas ni har det bra. Stor kram!