måndag 1 november 2010

Om att fota bröllop.

Jag håller på att bygga mig en hemsida, och även om den nästan bara handlar om mitt journalistjag har jag även en liten flik om bröllopsfotografering. Jag har haft äran att fota ett par bröllop och det är otroligt kul. 

Det finns dock fotografer som är så duktiga på det att man fullständigt tappar andan. Kolla till exempel in Jonas Petersons bilder. Han är en reklamare från Göteborg som nu bor i Australien och har skolat om dig till bröllopsfotograf, något som tar honom många varv runt jorden varje år. Det måste vara ett fantastiskt jobb. Och det är helt osannolikt hur han lyckas fånga stämningar, känslor och små fragment av de viktigaste ögonblicken i sina bilder. Dessutom verkar alla bröllop han fotar vara världens coolaste. Bläddra lite i hans arkiv så ser du själv.

På ett av bröllopen samarbetade han med den här videografen, som kallar sig Shark Pig. Och my goodness, så fint!


Surya & Nick from Shark Pig on Vimeo.

2 kommentarer:

N sa...

Åh herregud. Vilken dröm =)

Johanna sa...

I know.