måndag 29 november 2010

Herrå!

Nu åker jag och S till Marocko ett par dagar. Vi planerar att gå runt i små gränder bland ormtjusare och svärdslukare som gör sina konster i oset från matstånden på torgen, få oss lite sol på kind och vakna till böneutrop från minareterna som tornar upp sig över den rosa staden. Det blir spännande!

Tur att jag har en kille som tycker att det är helt okej att gå upp klockan 03:00 och köra och lämna oss på flygplatsen i Geneve, som ligger två timmar bort. (Tack!)

, medan jag är borta kan ni väl vara snälla och göra mig en tjänst? Tipsa om lite bra bloggar! Alla måste lämna minst ett tips. (Lisa, som för övrigt har en jätterolig blogg, bad alldeles nyss om samma sak men detta är faktiskt inte en härm. Det var planerat. Bara så ni vet.)

Så komigen nu: vilka bloggar läser ni? Och varför gillar ni dem? Jag följer inte så jättemånga just nu (men vill gärna, älskar ju givetvis att snoka och frottera mig i andra människors funderingar) så chansen är stor att jag missat just din favorit. Obs. Man får hemskt gärna tipsa om sin egen blogg också. Hej så länge.

6 kommentarer:

N sa...

Men gud! Ska du åka redan?! Det blev inte januari ändå?

Hör av dig så man vet att ni har det göttigt! Och gud vad underbart det låter med sol på kind... Mmm.. Mycket bättre än magsjuka.

Lycka till, ha så kul, puss!

Johanna sa...

Javisst. Januari är ännu ovisst, men nu är det semestertrippen med Sofia som gäller (alltså inte reportageresan i Västsahara).

Lovar att höra av mig :) Låter vidrigt med magsjuka, tänker på dig lilla du. Bli frisk snabbt. Puss och kram.

Anonym sa...

Marocko! - jag vill leva ditt liv. Har inte sett utsidan av riksgränsen mycket länge vill jag påstå. Anyhoo:
Bra bloggar:
http://argabibliotekstanten.blogg.se/
http://dennadagen-lisa.blogspot.com/
http://kanalkolonial.blogspot.com/
och så...
idakerida.blogspot.com (skryt)

Johanna sa...

Hoppas ni har supertrevligt och skönt! :) Jag är allt lite avis! Bloggen jag vill tipsa om är http://shoppingandfashion.se Tycker det är roligt att få lite tips om mode och kläder och fina bilder :)

Johanna sa...

Ha! Vad dassiga ni är, TVÅ ynka pers som orkar bjucka på bloggtips. ;) Men okejrå.. Tack ändå ni som svarade!

Hemma från Marocko nu (något sent, blev fast ett par dagar eftersom det var strejk) så snart kommer säkerligen långt inlägg med miljarrder bilder som utlovat. Har varit en mkt bra semester!)

Kram kram

Johanna sa...

Ida och Johanna! Har spanat in era tips nu (var i Marocko när jag läste kommentarerna ju) så jag vill bara tacka för tipsen. Verkar vara skojiga bloggar!

/J