onsdag 23 juni 2010

Bröllop i Muminland.

I helgen var vi på bröllop på Åland, eftersom Anders (mer känd som Söder) och hans tjej Sofia gifte sig. Samma dag som kronprinsessan och allt. Jag skulle fota hela kalaset som enda fotograf och var naturligtvis rätt nervös inför detta, men brudparet var så fina att det var svårt att misslyckas med uppgiften. Skönt! 

Dock inget bröllop utan fadäs. Under tiden som vi var upptagna med fotosession på Sofias sommarställe före vigseln passade David och Per på att fiska lite. Det gick sådär. Per råkade fiska upp David. Smack så hade D en krok rätt in i bakhuvudet, och där satt den rätt ordentligt kan jag meddela. Per fick trycka igenom hullingen med våld, så att den tittade ut på ett annat ställe, sedan knipsa av hullingen med en gammal rostig tång, och till sist drog vi ut hela kroken samma väg som den kom in. Sen gick David runt med två små vampyrhål i huvudet. Stylish. Det hela var dock väldigt skickligt genomfört, inte en droppe blod sölade ner nya fina kostymen!

Förutom detta gick allt galant - fin vigsel, roliga tal, grym fest. Och Per hade lyckats låna ett lyxhus gratis för oss tre att bo i, det gjorde inte helgen sämre. Nu är dessa bilder visserligen lågupplösta, men här är ett litet foto-smakprov!


10 kommentarer:

Sara F sa...

Du är grym Johanna, om jag förmodan ngn gång gifter mig, ska du få äran att fota! Grym som sagt!
/Sara

Sara igen sa...

mot förmodan menar jag såklart!

Johanna sa...

Tack Sara, det var fint sagt. Och fotar gör jag gärna! Skönt nu när jag vet att jag klarar av det, det är ju inte utan att det känns lite nervigt att få ett så stort ansvar. Men samtidigt superkul såklart. Hoppas allt är bra med dig, längesen vi sågs nu (!). Fyra år typ. Vi får ändra på det! Ha en go midsommar!

Sofia A sa...

Men guuud va fina fotona blev!! Jag kan inte ens säga vilken jag tycker mest om för det är så många toppenfina! Det suddiga danskortet är fantastiskt...
Fast ni kunde kanske flätat den stackars hästens lugg också, så han slapp ha den i ögonen :)

Johanna sa...

Tack Sofia!

Haha ja det såg lite jobbigt ut faktiskt. Kanske är bra mot flugorna? :)

Ses snart! Kramar

Sophia sa...

Grymt fina bilder Johanna!! Ska köpa en kamera nu har jag bestämt, då får du lära upp mig ;) Ha en härlig midsommar norrut/söderut så ses vi i augusti "down here". Hälsa Dave, kram

Johanna sa...

Tack ska du ha! Ja, att köpa sig en go kamera är nog något man aldrig kommer ångra tror jag.

Vi ses i andra änden av sommaren! Kram

Unknown sa...

Hej Johanna!
Gud vilka fina kort! Hoppas innerligt att vi kan få en av våra bilder från vårt bröllop lika fint som något av de tagit! Du är JÄTTE duktig.

stor kram från mig

Anonym sa...

Vilka underbara bilder. Hur skall vi kunna välja en av dem? :) Det blir spännande att gå igenom alla bilder sen. Återigen tack, du är ju helt grym! Vi ses snart! /Anders

Anonym sa...

Bilderna är ju helt underbara. Synd att vi redan gift oss annars hade vi helt klart velat ha dig som fotograf, du är grym!
/Jorun