torsdag 8 april 2010

Hej Bullen, är jag normal?

Nu har jag ägnat drygt sex timmar (herregud, jag är ju ett freak) åt att se till att alla låtar i mitt iTunes-bibliotek ligger rätt. Att alla låtar börjar med stor bokstav, tillhör rätt album, med rätt årtal, ochsåvidare, ochsåvidare. Det tar såklart evigheters evigheter men ger trots allt en viss inre tillfredsställelse i slutändan. Tänk när ALLT är sorterat! Friden!

Nu drabbades jag dock av snilleblixten att man ju borde kunna byta namn på hela grupper i taget. Sen provade jag det en gång. Det gick såklart hur lätt som helst. Väldigt smart att upptäcka det först efter sex timmars monotont klickande! Verkligen oerhört smart.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Måste tillägga att jag INTE är klar med sorteringen, tippar på att det är en arbetsveckas arbete kvar kanske.. puh.

Nicole, du förstår mig, va?

Nic sa...

OH JA! Efter att ha gjort Facebook-quizzen "If I were in Friends, I would be..." och resultatet blev Monica, har jag lyckats acceptera det härdraget hos mig själv, och tom gilla det. Sortera låtar är ett helvete, särskilt de man laddat ner, som har bindestreck, understreck, punkter, mellanrum, förkortningar, årtal, onödiga siffror mm som måste fixas. Det tar tid, men är lätt värt det! Det ser fint ut och är enkelt att hitta i listorna efteråt! Yay! ;)

Johanna sa...

Jag vet, hatar alla dessa konstiga tecken överallt. Men det blir ju oerhört bra till slut. Och när man tänker "undrar vilket album som kom först av de här?" så vet man det, för då står årtalet där så fint i parentes efter albumets namn! Mmmm.

Ann sa...

Första frågan är: varför använder ni inte spotify? Min andra fråga (eller egentligen kanske ett tips) är: det där du skrev om att man inte kan teckna när man är vuxen, att utvecklingen liksom stannar av, fick du det härifrån eller har ni bara tänkt på samma grej? (Tjejen som skriver bloggen är ju illustratör dock, och säkert bra på att teckna. Själv suger jag appung men har lärt mig att leva med det). http://www.rabensjogren.se/Pa-gang/Bloggar/Raben--Sjogren/Dates/2010/4/Ett-utkast-om-att-teckna/

Johanna sa...

Svar på första frågan: det gör vi såklart! Men jag har inte fått min iPhone än, så om jag vill lyssna på musik utan datorn måste jag ha iPoden, och då måste låtarna förstås vara sorterade :) Hemma kör jag Spotify!

Svar på andra frågan: Haha, intressant inlägg! Men nej, tanken bottnade från min sida enbart i vår påskäggstävling, där alla skulle rita sig själva och sen skulle andra gissa vem som var vem. Jag tänkte "det där kommer ju vara hur lätt som helst". Det var det verkligen inte. Min figur såg ut lite som att den hade skägg, tex :)