torsdag 25 mars 2010

Det officiella vårtecknet.


Det känns nästan lite schizofrent att bo i ett land där man leker i snön ena dagen och solar i bikini nästa. Fenomenet med sommar och vinter samtidigt resulterar ju i en hel del väderbloggande - jag kan liksom bara inte låta bli, är så fascinerad. Vår/sommarvärmen som Bern bjudit på den senaste veckan är ju MER än välkommen, och i dag kom ett väldigt konkret vårtecken: Vi fikade med Linda och Daniel på Starbucks och jag tog en iced chai tea latte istället för en hot. Inga kalla fingrar som behövde tinas här inte, utan tvärtom: ville svalka mig lite. Lite übervarmt ute liksom. I mars. Inget märkvärdigt.

Det var dagens oumbärligt viktiga rapport från Bern. Ha en fin kväll hörrni!

(Bildtack till Linda. Jag har snott bilden från hennes blogg så det är hon som fixat det tjusiga montaget. Tack L! Och en sak till: David äter inte sin hallonmuffin med kinesiska matpinnar. Det ser bara väldigt mycket ut som att han gör det.)

2 kommentarer:

wilda sa...

Verkar helt klart grymt där! Blir sugen på att flytta =)

Sandra sa...

sv: Hej! Förlåt för sent svar, har varit lite off och sådär på bloggen men jag såg din kommentar ang. karibienkryssningen! Svarar lite senare på mejlen på de frågor du hade!

Ha en trevlig kväll :)