fredag 5 februari 2010

Heja Abbe!

Häromkvällen tittade jag på bloggalan. Många verkar tycka att det är löjligt att det finns en sådan, men jag håller inte med: bloggar är ju ett jättespännande fenomen som jag inte alls tror att vi sett peaken på ännu. Framför allt är det ju häftigt hur vanliga människors åsikter plötsligt blir en del av den svenska mediabilden (även om såklart inte alla bloggare alls strävar efter något sådant, vilket heller inte behövs). 
Hur som helst, åter till bloggalan. I en av kategorierna, "Vardagsliv och fritid", var min favoritblogg med: 


Jag har läst den hur länge som helst, för att man helt enkelt blir så glad av den. Bloggen skrivs av en pappa till två små grabbar varav den yngsta -Abbe- är hjärtsjuk, och den är fantastisk och full av ärliga beskrivningar, vackra bilder och kärlek. Jag tänker mycket på alla barn jag jobbat med på Ågrenska, och på deras familjer, när jag läser.

Naturligtvis vann Heja Abbe sin kategori. Och det var den verkligen värd. Mitt tips: Kolla in den genast om du inte redan gjort det.

(Bilden har jag lånat från Heja Abbe-bloggen, och jag hoppas att det är okej för Abbes pappa)

2 kommentarer:

Nina sa...

Hej! Jag läste Heja Abbes kommentarer å blev lite nyfiken, så jag kikade in här :)

Galan är toppen och bloggvärlden har mycket intressant att läsa och lära sig om. Det skulle behövas en gala för oss som inte är så kända med, så vi blir upptäckta ;)

Heja Abbe är en värdig vinnare! En jättefin blogg skriven med kärlek! Glad att den vann!

Ha det fint!
Kram Nina!

Johanna sa...

Hej Nina! Välkommen hit!

Håller med, Heja Abbe-bloggen förtjänar all cred i världen.