måndag 11 januari 2010

Oh that frasing sound.

Jag ska snart uppdatera om resten av de där Rysslandsdagarna, men först måste jag bara skriva om dagen idag.

ÄNTLIGEN har vi fått prova våra nya skidor i alperna! Jag, David, Daniel, Linda och Sofia drog till Adelboden idag och fick en helt fantastisk dag med strålande sol och blå himmel. Det är så man nästan dör av lycka där uppe, herregud vad jag längtat efter att åka skidor. Min familj har en lång tradition av skidsemestrar och jag var i fjällen första gången när jag var sex månader*, men nu var det verkligen flera år sedan sist. Det var riktigt fint att få återuppleva det ljuvliga frasande ljudet av skidorna mot den nya snön, fika med solen i ansiktet, känna lyckopirret i magen i backarna och njuta av att få dra av sig pjäxorna efteråt.

David åkte för kanske fjärde gången i sitt liv och klarade sig alldeles utmärkt, vi var alla mycket stolta över honom när han tog sig ner även för de brantaste branterna. (Tyvärr hade jag inte med min kamera utan fick föreviga det hela med min jättedåliga mobilkamera.)



* Mamma, pappa, Anders, Marianne, Gert-Erik, Stefan, Terese och Sara: ni fanns i mina tankar hela dagen och fattades mig i backen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart!!!!!Vi fanns med er i våra tankar.......och vilka bilder, otroligt! Ha det gott!!

Johanna sa...

Detsamma mamma!

Sophia sa...

Nej jag blev inte avis nu.. Fy vad ni verkar ha haft det underbart! Vi skulle åka i morgon var planen men verkar inte bli ngt höjdarväder o alla är inte 100 krya heller så vi får skjuta på det :( Men desta mer åkning väntar framöver! :) Kram

Johanna sa...

Jag ska dessvärre jobba i morrn, var annars himla sugen på en ny härlig skiddag! Men lyxen med att bo här nere är ju faktiskt att man kan välja att åka när det är SOOOL. Fantastiskt att ha den möjligheten!

Det blir garanterat massor av dagar i vår när vi kan åka =). Hoppas alla kryar på sig snart så att vi kan hitta på nåt skoj. Kramar!