söndag 24 januari 2010

Grindelwald-Wengen

Andra skiddagen för säsongen var i fredags, då vi drog vi till Grindelwald med Sofia och Andreas och några till. Återigen var vädret löjligt perfekt och vi fick en fantastisk dag. Lunch i solen, inga köer någonstans, perfekta backar som alla är flera kilometer långa.

David har redan förbättrat sina skidskills från förra gången och åker redan som om han aldrig gjort annat. Till och med ner för den berömda backen där de kör Lauberhornrännen varje år i den alpina världscupen! Vi svängde dock lite oftare än proffsen, for inte riktigt lika snabbt fram emot "hoppet", och ägnade något mer än två och en halv minut åt den fyra och en halv kilometer långa backen. Andreas, inte kallad Räzu för intet, ropade "Det är precis som i ski challenge*, preciiis som ski challenge! Den här kurvan är ju lika svår på RIKTIGT!".

På kvällen käkade vi här hos oss, och ett par glas vin och 30 minuter av en film senare sov vi alla fyra i en stor hög i soffan. Det tär på krafterna att leva alpliv, men ack så gött det är.

* Ski Challenge. Ett datorspel, tydligen, som simulerar riktiga backar.




5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej! Var det du som skrev i Alex Schulmans blog om 22.22.
Det händer jämt mig också, jag tittar alltid på klockan då.
Det har alltid irriterat mig för 22 var min ex pojkväns lyckonummer och det får mig alltid att komma att tänka på honom, så det är lite lustigt att det även händer dig! Kanske borde ta det som mitt lyckonummer istället!
Hej då /Amanda

Nic sa...

FY vilken fin dag!!! Göttans bananer.

Johanna sa...

Amanda: haha, verkar vara många som tittar på klockan just då. Antagligen lägger man märke till det just för att det ju är fyra likadana siffror och därmed lite speciellt. Jag misstänker att man i själva verket tittar lika ofta när den är 12.43 eller så. Men det känns ju konstigt hur som helst, jag håller med dig! Ta det som ditt eget lyckotal, är väl lika bra det =)

Nicole: Det var det! Helt superhärlig dag verkligen. Idag har jag suttit hela dagen och googlat goa grejjer vi ska göra på vår resa. Hurra hurra. Snart bokar vi flyg också, så blir det ännu mer klappat och klart. Kram!

Josefine sa...

Åh, så jäkla underbart det ser ut! Jag hoppas verkligen på liknande väder på onsdag:)trist att du inte kunde följa då. Men sen ser jag nu verkligen framemot lördag, fest blir man inte direkt överöst med här nere. kram!

Johanna sa...

Ja, vi har verkligen haft tur med vädret båda gångerna vi åkt hittills. Håller mina tummar för er på onsdag!

Och jag ser också fram emot lördag, ska bli jätteskoj! :D