torsdag 17 december 2009

På väg hem!





Nu sitter jag på Zürich flygplats i en bekväm blå skinnfåtölj och väntar på det lite försenare flyget. Tågresan från Bern var underhållande, jag satt jämte en hippiefamilj där mamman hade en stor tam brunvit råtta liggandes i tröjluvan. Ibland kröp den omkring lite.
Jag lämnade ett väldigt juligt Bern bakom mig, de senaste dagarna har snöflingorna sakta, sakta fallit ner från himlen, så lätta att de nästan dansat lite upp och ner och fram och tillbaka trots att det varit vindstilla. Vackert och mysigt, sådär som det bara är i Bullerbyn.
Även om det på ett sätt känns tråkigt att lämna julidyllen i Bern, känns det alldeles underbart att komma hem. Jul hemma, med snö verkar det som (?!) och att snart få träffa alla igen. Jag längtar efter er!


David kommer efter på måndag, han ska bara avverka sista matchen och ha julfest med laget. Nedan är lite bilder från mitt, Sofias och Lindas julgodisbak för ett tag sedan.  






 

Inga kommentarer: