torsdag 19 november 2009

Så var årets glögg satt, bara sådär.

Häromdagen gjorde jag och Sofia vår egen glögg. VÅR EGEN glögg. Det som kändes allra bäst var att det var klassat som "avancerat" i receptet vi hittade (trots att det var busenkelt) och vi tror att det har något att göra med att man skulle tända eld på hela glöggen och sedan hälla brinnande glögg över en sil med socker. Highly advanced som ni alla förstår.
Det mest oväntade var att det blev jätte- jättegott, och verkligen smakade som riktig glögg.
Varje gång jag tittar på flaskan känner jag mig omåttligt stolt och kan nästan inte bärga mig, jag vill ha glögg och mandlar och juleljus och julsånger och adventsstjärnor och lussekatter GENAST.

Just nu tittar jag på min vackra röd-guldiga plåtburk för julgodis som jag köpt på second hand, och väntar på att mina apelsinskivor ska torka i ungen.

Hälsningar, tomtemor.

1 kommentar:

Daniel sa...

Eld å socker på... värst kockproffs.

Bjud vetja!