tisdag 11 augusti 2009

Så gick det till när Anders för första gången...



... i sitt liv förlorade i Monopol.
Vi spelade, Anders var kaxig hela vägen. Även när jag började bygga hus. Sen hamnade han på Norrmalmstorg och med en förmögenhet på omkring 25.300 blev boten på 26.600 dödsstöten för den tidigare påstått obesegrade herrn.

Morgonen därpå:
Mamma (med ett vänligt flin): Jaså, ni spelade Monopol sen?
Anders: Ja, och det gick ju åt helvete.
Pappa (skrattandes): Förlorade du?
Anders: Ja, för Johanna körde samma taktik som jag. Man köper allt.

Nu undrar jag: finns det NÅGON som inte kör "Anders taktik" att köpa allt i Monopol? Bara undrar.

Vi var på loppis också; "Annas Kuriosa" nånstans ute i de småländska skogarna. Jag och mamma körde fel både på dit- och hemvägen, men det var det värt. (På ditvägen hamnade vi i en älgpark mitt i skogen, full med tyskar. Lite otippat, eller kanske inte, egentligen. Det är ju trots allt Småland.)



Inga kommentarer: